onsdag 3. februar 2010

Økologisk hjemmelaget hårkur..

Jeg var hos frisøren på mandagen. Skulle bare stripe det, men ble litt klippings også.. Men ble veldig fornøyd!=) Selvom jeg skvetter til hver gang jeg ser meg selv i speilet pga jeg er blitt så lys enn det jeg er vant til. =P

Her kommer oppskriften på en bra hårkur for tørrt og livløst hår.
Bruk den hver 2. uke de to førrste gangene. Etter det, etter behov. Ca 1 gang i halv-året! =)

HÅRKUR:

1 kopp/glass-bland kuren oppi der.
1 cm balsam-bruk den du pleier å bruke
1 ss virgin olivenolje
1 ts honning.

*Vask håret rett før kuren skal i.Jeg gjentar, vask håret FØR du har i kuren. =)
Tørk håret håndkle tørt.

*Ta så kuren i håret på kvelden. Begynn neders av håret og jobb deg oppover.
Men ikke ta mye kur øverst mot hårfestene,
da dette kan gjøre at håret ser/føles tungt og fett.

*Ligg med kuren i håret natten over.

*Pass på at du vet du har go tid dagen etterpå til å vaske ut kuren, og at du ikke skal noe viktig. Vask håret med shampoo og balsam som vanligt. >MEN med lunket vann, IKKE varmt vann.
(Jeg merket at håret virket litt ekstra tørrt ut FØR jeg vasket med balsam, men det er helt normalt)

*Hårføner og rettetang er FY FY samme dagen kuren er vasket ut!!!

*Denne kuren koster nesten ingen ting og er super bra for håret. Men husk å ikke ta mer enn 1 ss olje. For mye olje gjør at håret ser/føles tungt og fett ut! =)

LYKKE TIL OG KOS DERE! =)

PS: Jeg har nettopp tatt kuren selv, og håret føles silkemykt og deiligt! =) MMmmMM..

1 kommentar:

Ligg gjærne igjen en hilsen eller komentar om hva dere synes om bloggen min.